dodane przez Jan Dzban, 28 marca 2019 21:27
PUBLICYSTYKA

Dziś rozmawiamy z Kacprem i Jakubem, którzy tworzą dwuosobowe studio Absolute Horizon. Aktualnie Pracują nad grą Beekeeper. Dowiemy się, jak wygląda produkcja gier niezależnych i jakie nadzieje wiążą twórcy z tym rynkiem. Zapraszamy na wywiad.

Kim jesteście i jak się poznaliście?

Obecnie jesteśmy studentami informatyki na Uniwersytecie w Białymstoku. Poznaliśmy się chwilę przed rozpoczęciem roku akademickiego, co wydaje nam się, znacznie wpłynęło na rozwój naszych relacji. Wspaniałym uczuciem jest poznać kogoś, kto w niemal każdym aspekcie rozumie cię i motywuje do pracy. Każdy z nas poszukuje w kimś bratniej duszy. Tak było i w naszym przypadku. Świetnie się dogadujemy do dnia dzisiejszego, a owoc naszej pracy być może tylko to potwierdzi.

Jak powstało Wasze studio?

Zaraz na początku studiów odkryliśmy, że świetnie się dogadujemy i postanowiliśmy spróbować razem stworzyć nasz pierwszy wspólny projekt. Fakt, że dziś mamy przyjemność udzielić tego wywiadu oznacza, że projekt jest wciąż aktualny i w produkcji, a ona sama zbliża się powoli do końca.

Beekeeper to pierwsza Wasza gra?

W obecnym, dwójkowym składzie - tak. Kacper ma już na koncie jeden, poprzedni projekt. Cieszymy się, że możemy pracować we dwójkę. To dwa razy więcej kreatywności, dwa razy więcej dyscypliny, czasu i zorganizowania. W końcu co dwie głowy to nie jedna. :)

Na czym polega i skąd ten pomysł?

Główny temat poruszony w “Beekeeperze” to szeroko pojęte zarządzanie własną pasieką i zajmowanie się sprzedażą miodu. Dzięki zarobionym pieniądzom jesteśmy w stanie inwestować w nowe tereny pod budowę uli, a także oferować miód coraz wyższej jakości. Z początku miód sprzedajemy za pośrednictwem wydawcy, jednak gdy nabierzemy doświadczenia, sami będziemy mogli tworzyć własne słoiki z plakietkami, wybierać sklepy, do których trafi nasz miód oraz dostawców, którzy go dostarczą. Dzięki informacjom, które będziemy mogli wyczytać z lokalnej gazety, będziemy wiedzieć jakie dokładnie sklepy czy kształty słoików aktualnie trendują, co przełoży się na nasze zarobki. Dodatkowo, w gazecie co jakiś czas umieszczany jest ranking najlepszych pasiek, a naszym celem jest oczywiście pierwsza pozycja w tym rankingu. “Beekeeper” to pierwsza taka strategia ekonomiczna o tematyce pszczelarskiej, okraszona pixel-artową grafiką. Gra została nawet zawarta i opublikowana w magazynie “Pixel” jako tytuł zapowiedziany na 2019 rok. :)

Na pomysł wpadł pewnego wieczoru Kuba, stwierdzając przy tym, że takiej gry jeszcze nie było i tak na prawdę mało twórców skupia się na “pszczelej” tematyce. Pierwsze koncepty gry nas ujęły i postanowiliśmy zająć się tym projektem i poprowadzić go do, mamy nadzieję, globalnej dystrybucji.

Jak długo trwa produkcja?

Prace nad grą trwają od połowy października 2018 roku. Każde napotkane trudności jesteśmy w stanie razem rozwiązać. Grafika użyta w grze jest przez nas własnoręcznie wykonywana. Chcielibyśmy każdy najmniejszy “szczególik” dopracować jak najlepiej, aby zadowolić przyszłych potencjalnych graczy. Pracując w dwie osoby nad tak rozbudowanym projektem potrzeba spędzić wiele czasu na organizację i rozpisanie krok po kroku co należy dodać bądź uzupełnić, by gra była nie tylko atrakcyjna i miła dla oka, co potrafiła uczyć logicznie myśleć i rozwijała wyobraźnię.

Czy macie zamiar wydać grę do sprzedaży, jeśli tak na jakiej platformie?

“Beekeeper” zostanie wypuszczony na platformę Steam jeszcze w tym roku. W naszą grę będzie można zagrać na Windowsie, Mac OS oraz Linux. Być może w przyszłości podejmiemy się wypuszczenia naszego produktu na konsolę Xbox.

Czy łatwo wydać grę?

*Wymaga to co prawda odrobiny dyscypliny i odpowiedniej organizacji, jednak mówiąc subiektywnie, nie jest to tak trudne jak mogłoby się wydawać. Obecne oprogramowanie umożliwiające tworzenie gier jest bardzo intuicyjne i logiczne. Ktoś, kto wie co robi, z pewnością zrobi zauważalne postępy i prawdopodobnie odniesie sukces. Jednak wiedza zdobyta na studiach (w naszym przypadku - informatycznych) wydaje się być zdecydowanie pomocna.

Czym dla Was jest pixel art?

Moglibyśmy powiedzieć, że jest to forma ekspresji, wyrażania siebie i sentymentalny powrót do wcześniejszych produkcji. Moglibyśmy powiedzieć, że kiedyś to było, a teraz to nie ma. W rzeczywistości bardzo lubimy ten styl graficzny, a jednym z jego atutów jest mały rozmiar samych grafik, co ma wpływ na optymalizację projektu.*

Na jakich programach działacie?

Działamy na silniku Construct 3, do grafik wykorzystując GIMP’a, a do animacji Spriter PRO. Przyjemnie nam się na nich pracuje i polecamy je każdemu, kto zaczyna swoją przygodę z gamedev’em.

Czy trzeba umieć programować, aby stworzyć własną grę?

Wbrew pozorom nie. Warto jest znać język programowania, ponieważ jego znajomość pozwala nam czasami rozwiązać problemy w sposób bardziej optymalny. Najważniejsze jest, aby uczyć się logicznie myśleć i nie bać się wyzwań, które na nas czekają. Kiedy coś sprawia ci problem, nie chowaj głowy w piasek tylko staraj się z tym oswoić, zrozumieć bo być może to kiedyś okaże się kluczem do sukcesu.

Kiedy premiera?

Planowana premiera powinna odbyć się jeszcze w tym roku.

Co później? Jakie dalsze plany?

Po premierze z pewnością nie zajmiemy się odrazu nowym projektem. Najpierw będziemy chcieli poprawić ewentualnie niedoskonałości „Beekeepera” oraz zająć się wprowadzeniem nowej zawartości do gry. Wychodzimy z założenia, że gra, która jest stale aktualizowana, jest również bardziej atrakcyjna dla potencjalnego gracza. A co później? Z pewnością kolejny projekt. Dołożymy wszelkich starań by każdy kolejny projekt stał na wyższym poziomie niż poprzedni.

Życzymy Wam powodzenia i za jakiś czas wrócimy do rozmowy :)

Dziękujemy i czekamy z niecierpliwością! :)

Absolute Horizon

Kacper Stasiełuk Jakub Sperski


Our articles are supported by @jarunik - ARK Delegate

Join Steem gaming community on SteemGC and OPGaming!